.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اختصاصی شمال نیوز / ....
تعطیلی دو هفته‌ای مجلس ، چند سوال و یک توصیه به نمایندگان
شمال نیوز : البته جان و سلامت وکلای مردم برای ما هم مهم است ، مانند سلامت همه موکلان در سراسر کشور اما از نمایندگان مردم شریف چند سوال داریم ....
تعطیلی دو هفته‌ای مجلس ،  چند سوال و یک توصیه  به نمایندگان

شمال نیوز: برابر آنچه که اعلام شد تست کرونای چند نماینده مثبت شد و همین بهانه تعطیلی دو هفته‌ای «خانه ملّت» را فراهم کرد.

البته جان و سلامت وکلای مردم برای ما هم مهم است ، مانند سلامت همه موکلان در سراسر کشور اما از نمایندگان مردم شریف چند سوال داریم:

الف) با توجه به مذاکرات مهم و جدی وین و خبری که معاون وزیر امور خارجه از تفاهمی قریب الوقوع داد و با توجه به اینکه طبق قانون دولت را از هر گونه توافق جدیدی با دول غربی منع بدون تصویب در پارلمان منع گردیده است ، آیا تعطیل کردن مجلس و رفتن نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه، سایه هر نوع نظارتی را از سر دولت‌مردان برنمی‌دارد و امکان اشتباهاتی چون برجام را فراهم نمی‌سازد و در آن‌صورت آیا باز نمایندگان می‌توانند سهم خود را نادیده بگیرند و از قوه مجریه یا وزریر امور خارجه انتقاد کنند؟   

ب) در شرایطی که موج چهارم کرونای نوع جدید همه کشور را فرا گرفت و آغاز واکسیناسیون و اخباری مربوط به هدایت تزریق ها از کادر درمان، سالمندان و سایر گروه‌های در معرض خطر به برخی مدیران را می‌شنویم و ضرورت نظارت مستمر نمایندگان محترم مجلس در این بخش بیش از هر زمان احساس می‌شود، این تعطیلات دو هفته‌ای نمی‌تواند خسارت‌بار باشد؟و آیا اصولا ابتلای چند نماینده و کارمند می تواند دلیل قانع کننده ای باشد ؟ و گر چنین است اگر در هر اداره ای چند کارمند به کرونا مبتلا شوند باید آن اداره و دستگاه اجرایی تعطیل گردد ؟

ج)  مردم در شرایط اقتصادی و تنگناهای معیشتی سختی قرار دارند و کَسَبه و بازار نیز در سراسر کشور هم به دلیل کاهش قدرت خرید مردم در اثر تورّم و هم تعطیلی‌های اجباری به دلیل شیوع کرونا به فاجعه نزدیک می‌شود. هرچند نمایندگان محترم در ماه‌های اخیر کاری عملی برای رفع مشکلات معیشتی  مردم و اصناف نکردند اما آیا بهتر نبود مجلسیان نیز مانند بسیاری دیگر از هموطنان به تعطیلات نمی‌رفتند و برعکس جلسات با رعایت پروتکل‌ها یا حتی به صورت مجازی برگزار می‌شد؟

یک توصیه

به هر روی مجلس دو هفته تعطیل شد و شایسته است حال که این تصمیم به زعم ما نادرست اتخاذ شده ، نمایندگان محترم با حضور میدانی در حوزه های انتخابیه در کنار مردم بوده و گزارش فعالیت های مضاعف خود را بصورت گسترده اطلاع رسانی نمایند .

نمایندگان مجلس در خصوص قرارداد موسوم به وین و بازگشت طرفین به برجام که این روزها در دستور کار دولت قرار دارد نیز باید با هوشیاری تمام جوانب را رصد کرده و اجازه ندهد حقوق ملت ایران نظیر آنچه در معاهده اولیه برجام رخ داد تکرار و نادیده انگاشته شود و  به نمایندگی از ملت با چشمانی تیز بین واکنشی مسئولانه داشته باشند .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.153 seconds.